Hard work beats talent.

Our program follows closely the many technical developments used by major players in the new technologies and social networks for digital marketing, data marketing, brand content and massive use of behavioural databases. It trains our students to be high-level digital project managers across a wide array of sectors.

The goal of the professional project is to write a business plan and found a real company or product in the communication and digital sectors. Students working teams of two or three and defend their project to a jury of professionals. The best projects have the opportunity to receive support from INSEEC in the form of incubator space.

Ce programme est proposé par :

Je souhaite


INSEEC U. s'engage à ce que la collecte et le traitement de vos données effectués à partir de ce site, soient conformes au Règlement général sur la protection des données (RGPD) et à la loi Informatique et Libertés.
En savoir plus

Programme certifié par l'Etat, niveau I*

Digital Strategy

Innovation

Stage 6 mois

Durée : 1 an

1 rentrée par an

en Septembre

Rythme alterné

(6 mois de cours et 6 mois de stage)

Frais de scolarité

9 850 €

* Titre de Responsable de Communication et de Publicité, certification de niveau II enregistrée au RNCP,
code NSF 321n, par arrêté du 3 mai 2010.

Liste des cours

  • Web Design and Introduction to Coding

  • Digital Marketing

  • Lean Graphic Design for entrepreneurs

  • Facebook Ads Set-up and optimization

  • Intensive Integrated English

  • Entrepreneur perspectives guest lecture series

  • Bay Area Innovation and entrepreneurship ecosystem

  • Lean Startup methodology

  • 3D Modeling and 3D Printing for rapid prototyping

  • Design Thinking

  • Pitching for startups

Rentrée de septembre

Cours en alternance école / entreprise

D’octobre à août

1 vendredi sur 2 en cours + 8 semaines de séminaires à l’école. Le reste du temps en entreprise.

Soutenance

Septembre